iWoman.pl iWoman.pl

przejdź do listy blogów przejdź do serwisu

LogowanieRejestracja

Kobiety odgrywają coraz ważniejszą rolę na średnim i wyższym szczeblu zarządzania w polskich spółkach giełdowych. Nadal jednak w top managemencie dominują mężczyźni - wynika z raportu przygotowanego na zlecenie warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych. 
 
Kobiety odgrywają coraz ważniejszą rolę na średnim i wyższym szczeblu zarządzania w polskich spółkach giełdowych. Nadal jednak w top managemencie dominują mężczyźni - wynika z raportu przygotowanego na zlecenie warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych.
 
Szkoda, bo to samo badanie pokazało, że im więcej kobiet w zarządach spółek, tym wyniki tych spółek są lepsze.
 
Co ciekawe - badania wykazały, że aspiracje wielu kobiet kończą się na średnich stanowiskach kierowniczych. Także sam sposób postrzegania mężczyzn na kierowniczych stanowiskach jest korzystniejszy niż kobiet pełniących kierownicze funkcje w korporacjach. Pewnie minie jeszcze wiele lat zanim ta sytuacja się zmieni.
 
Zadowalające są natomiast dane dotyczące liczby Polek, które decydują się na własny biznes. Według danych GUS za ubiegły rok liczba przedsiębiorczych kobiet pracujących w Polsce na własny rachunek wynosi ponad milion i stale rośnie.

Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2010-10-29 19:12
Ogólne Komentarze (0)
To jak odbieramy za pomocą zmysłów rzeczywistośc, otaczający nas świat i to jak sobie to, co odebraliśmy tłumaczymy, co dzieje się z nami - definiuje zjawisko percepcji, któremu współczesna psychologia nadała odpowiednią rangę i znaczenie. Chodzi w nim, najprościej rzecz ujmując o sposób gromadzenia, przetwarzania i sortowania wrażeń dostarczanych nam prze wszystkie zmysły.

Aby zrozumieć istotę sprawy tkwiącą w psychologicznym zjawisku percepcji przeprowadzimy dobrze znany eksperyment :)

 

Zapewne widzisz ludzką twarz, w okularach, raczej męską, z silnie zarysowanym nosem, ustami...prawda? Ale czy dostrzegasz słowo L i a r ? Czy zobaczyłeś je od razu? A może nadal go nie dostrzegasz?

Pewnie dlatego to słowo umknęło Ci w pierwszej chwili bo nie jesteś przyzwyczajony do czytania słów postawionych na sztorc? Zazwyczaj przecież mają one układ poziomy, liniowy. A przyzwyczajenia tak trudno zmienić, czyż nie?

Codziennie odbieramy to co dzieje się wokół nas za pomocą zmysłów: zapach, smak, dotyk, wzrok i słuch, które przekazują nam wszystko to, co rejestrują. Gdyby jednak nasz mózg na każdy z tych bodźców miał zareagować na wprost, dosłownie - oszalelibyśmy.

Dlatego nasz umysł korzysta z drogi na skróty, posługuje się schematami, stereotypami, uproszczeniami - mówiąc wprost leniwie idzie na łatwiznę, korzystając z wcześniejszych doświadczeń przyporządkowywuje informacje pozyskane i dostarczone nam przez zmysły do gotowych wzorów i odniesień.

Codziennie jesteśmy więc w pewnym sensie ofiarami swojego mózgu, bo w efekcie jego działania nie dostrzegamy wielu istotnych informacji, znaków. Przechodzimy nad nimi do porządku dziennego, czasami - niestety - ze szkodą dla nas. Nasz mózg okrada nas codziennie z pełnowartościowej informacji.

Nie popadajmy więc w procesie komunikacji w przesadne zaufanie do tego, co widzimy i słyszymy, nie bądźmi wieźniami przyzwyczajeń.  Jeśli coś wydaje się nam nader oczywiste, tym bardziej spójrzmy na to wnikliwiej, baczniej, tak aby dostrzec słowo, gest, znaczenie, którego "na pierwszy rzut oka" nasz wygodny i leniwy mózg nie zechciał zarejestrować.

 

 

Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2010-10-27 08:14
Ogólne Komentarze (0)

Dwaj amerykańscy psycholodzy: Michal Csikszenmihalyi i Thomas Figurski przed ponad 20 laty przeprowadzili ciekawy eksperyment, który dowiódł, iż ludzie z reguły myślą o określonych, możliwych do zdefiniowania rzeczach.

W swoim eksperymencie wręczyli ochotnikom urządzenia, które Ci mieli nosić przy sobie przez cały dzień i które co jakiś czas (w przypadkowych odstępach czasu) włączały się. Wówczas badani mieli zapisywać swoje myśli, bez względu na to o czym by one nie były. W efekcie eksperymentu okazało się, że spontaniczne myślenie u dorosłych ludzi najczęściej koncentruje się na pracy, obowiązkach i problemach zawodowych (15%) a w drugiej kolejności na jedzeniu (11%) - co zadało kłam dosyć powszechnemu przekonaniu, że głównym tematem naszych przemyśleń jest seks (9% wskazań). Jak się okazuje wcale tak nie jest.

Listowanie myśli - bo tak nazywa się technika zastosowana przez autoróww opisanego eksperymentu - to technika stosowana w badaniach psychologicznych. Tuż po zadziałaniu bodźca badani proszeni są o spisanie lub wypowiedzenie wszystkich myśli, które w danym momencie przyszły im do głowy. Treść tych myśli jest następnie oceniana pod względem ilościowym lub badana ze względu na interesujące badaczy kryteria.

Na przykład możemy wyciągnąć wnioski z komunikatu reklamowego, który wzbudza lęk ("Ubezpiecz się bo możesz zginąć!") - czy będzie wywoływać u badanych reakcje przychylne w stosunku do ubezpieczyciela, czy też negatywne. Efekt takich badań będzie kluczowy w zarządzaniu procesem sprzedaży polis ubezpieczeniowych promowanych w ten sposób.


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2010-10-26 08:14
Ogólne Komentarze (0)

Mniej więcej pół roku temu szkoliłem zespół handlowy z Krakowa. Dosyć aktywnie, jak pamiętam zajmowalismy się tematyka prospektingu, ze szczególnym naciskiem na poszukiwanie i pozyskiwanie Klientów wśród odbiorców usług konkurencji. Samo szkolenie zapamiętałem jako efektywne, pełne ciekawych kejsów, analiz i symulacji, jako takie z tych, które warto prowadzić.

Kilka dni temu dostałem od menedżerki tego zespołu ciekawy, ba - intrygujący mail. Pyta w nim, czy nie zająłbym się opracowaniem programu szkolenia, którego motywem przewodnim byłby tym razem wpływ seksu na dobrą sprzedaż.

Tak, tak. Seks a dobra sprzedaż. Związki, wpływ - czy jest i jaki jest? Tego chce Pani menedżer, więcej - jak wnoszę z treści maila - takie potrzeby zgodnie określili w kilkugodzinnym focusie, poprowadzonym jakiś czas temu, wszyscy członkowie grupy sprzedażowej.

Będzie więc seks i jego związki z efektywnym handlowaniem. Zawsze twierdziłem, że dobrą sprzedaż determinują przede wszystkim emocje. Są tacy, którzy przypisują im ponad 80% wpływ na decyzje zakupowe.
 
Emocje, emocje, emocje stanowią istotę sprawy w biznesie...podobnie jak w seksie, W dobrym seksie.
 
Oba obszary - sprzedaż i seks mają więc wspólny fundament, są jak  kochankowie, nierozerwalnie ze sobą związani. Postaram się to wykazać na szkoleniu. Tym bardziej, że w przypadku tej grupy handlowców świadomość tego czym jest dobry seks będzie kluczem do skutecznej sprzedaży. No bo jakżeby inaczej - skoro na co dzień sprzedają prezerwatywy, nakładki wibracyjne i żele intymne. Taki biznes :)


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2010-10-24 21:06
Ogólne Komentarze (1)
Rozmowa jest najstarszą i jedną z najskuteczniejszych form psychoterapii. Również w kreowaniu relacji pomiędzy ludźmi rozmowa jest najbardziej efektywną formułą relację tę kształtującą. Nic jej nie zastąpi.

Z jej skutecznego wpływu korzystali już kilka tysięcy lat temu Fenicjanie, którzy nie dysponowali laptopami, komórkami, komunikatorami, fejsbukami - tym nie mniej potrafili, bazując w zasadzie wyłącznie na słowie - robić dobre biznesy. Od tego czasu natura człowieka bynajmniej aż tak bardzo się nie zmieniła. 

Dlaczego o tym piszę? Bo z przerażeniem odkrywam, że wielu ludzi nie potrafi rozmawiać ze sobą. Nie docenia wagi słów - przecenia natomiast znaczenie "nowinek" technicznych i gadżetów, systemów, rozwiązań z "e" w nazwie. One są ważne - fakt, jednak nie zastąpią tego, co stanowi sól każdej relacji - rozmowy człowieka z człowiekiem. 

Psycholodzy i antropolodzy od dawna już twierdzą, że do rozmowy, komunikacji werbalnej bardziej predestynowana jest kobieta (potwierdzają to hipotezy: łowiecka i zbieracka) - może więc to właśnie kobieta powinna dawać przykład, początek rozmowie, kreować ją, nadawać jej sprawczy aspekt? 


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2010-10-23 19:40
Ogólne Komentarze (2)
1 | 2 | 3 | 4 |