iWoman.pl iWoman.pl

przejdź do listy blogów przejdź do serwisu

LogowanieRejestracja

Rozmawiałem dzisiaj - niezwykle interesująco, z niezwykle interesującą osobą - o kolorach. O tym jak wiele one znaczą, co komunikują, niosą ze sobą, wywołują - jaki wpływ wywierają na nas. To ważne aby mieć tego świadomość. Bardzo wiele można bowiem kolorem wyrazić, powiedzieć - często lepiej niż setką słów.

Warto o tym pamiętać, ba - aktywnie korzystać z tego w kreowaniu relacji zawodowych ale i tych prywatnych. Często bowiem, przypadkowy, nieświadomy dobór kolorów psuje końcowy efekt, pozbawia komunikat istotnego akcentu, sprawia, że nasz przekaz grzęźnie w setkach mu podobnych i nie jest dostrzegany, właściwie odbierany przez adresata.

Kolor jest przez nas mocno odbierany, silnie zapada w pamięć i pozostaje w nas na długo. Dlatego powinniśmy posługiwać się nim rozważnie, świadomie, używać go z premedytacją.

Słowo można skorygować kolejnym, koloru - już nie. Wywołuje bowiem takie emocje, które trudno na przestrzeni chwili zastopować, zmienić, zneutralizować.

Kolor jest bardzo ważnym elementem w rozwoju człowieka, pomaga diagnozować i wspierać proces jego kompetencyjnego rozwoju, kreowania relacji z otoczeniem, wpływa na świadomość i tożsamość człowieka. Kolor ma znaczenie :) Po prostu...

 


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2010-12-30 03:07
Ogólne Komentarze (0)

Minęły Święta a więc czas na zakupy. Gorączka handlowa wcale się nie skończyła wraz z wigilijną wieczerzę. O nie - ona tak naprawdę dopiero się zaczyna. Wszystkie sklepy, sieci, marki, już od dzisiaj kuszą Klientów poświątecznymi wyprzedażami, sezonowymi zniżkami, rabatami, czym się da - byle tylko właśnie u nich zostawić to, co pozostało w naszych grudniowych portfelach. A, że Polak lubi okazję - więc stwarza mu się wrażenie, że oto trafia się okazja nie lada. A imię jej - najczęściej - 30, 40, 50 a czasami bywa, że nawet 70%.

Najsłynniejsze są wyprzedaże w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, czyli tzw. Boxing Day. W najpopularniejszych domach towarowych, takich jak Saks, już od poświątecznego poranka kłębić się będzie tłum Klientów. Nic dziwnego, skoro asortyment – od popularnych, tańszych marek po luksusowe – jest przeceniony nawet o 80 proc.

Polskie sklepy nie chcą być gorsze i już od dzisiaj (poniedziałek) kusić będą przecenami. I dobrze, wszak okazja czyni zadowolonego Klienta.

W tym wszystkim jednak, trzeba pamiętać o żelaznej zasadzie w biznesie. Ufaj(informacji o obniżce, promocji) ale kontroluj (sprawdź ją, upewnij się czy obniżka obejmuje akurat tem towar, który naprawdę chcesz kupić?)

Zdarza się bowiem i tak, że 70% rabat dotyczy jakiegoś nieistotnego z naszego punktu widzenia produktu, a ten, którego naprawdę potrzebujemy jest w tej samej cenie co przed Świętami. Zakupy to głównie emocje. A te, łatwo rozpalić wielkim czerwonym napisem informującym o "prawie za darmo".

Tymczasem warto, kupując - kierować się rozsądkiem i racjonalnymi przesłankami. To trudne ale możliwe - a co więcej, w ten dni nawet wskazane. 


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2010-12-27 23:02
Ogólne Komentarze (0)

W książce "Woman's Inhumanity to Woman", jej autorka, psycholog Phyllis Chesler nie pozostawia przysłowiowej suchej nitki na kobietach, ich charakterze, sposobach działania, postępowaniu wobec siebie.

Według niej pustym frazesem, mitem jest stwierdzenie o solidarności jajników. Jej zdaniem kobiety w relacji z innymi kobietami są surowe w ocenach, bezwzględne, długo noszą w sobie urazy, plotkują i co - najważniejsze ale i najsmutniejsze - są gotowe, wzajemnie wobec siebie do agresywnych, podłych zachowań. Kobiety o wiele brutalniej i cyniczniej niż mężczyźni niszczą swoją przeciwniczki.

Co ciekawe, twierdzenia Phyllis Chesler zdają się potwierdzać badania CBOPu, z których jednoznacznie wynika, że Polki znacznie lepiej oceniają swoją współpracę z mężczyznami niż z kobietami. Tylko bowiem 11% ankietowanych pań wskazało, że wolałoby mieć za szefa kobietę. Z drugiej strony ponad 40% respondentek deklaruje, że lepiej się czuje w firmie kierowanej przez mężczyznę.

Coraz silniej odczuwalna i zauważalna jest rywalizacja pań na wielu, nie tylko zawodowych polach. Model społeczny, w którym kobiety jawiły się jako słaba płeć - odchodzi już chyba, bezpowrotnie do lamusa. 


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2010-12-18 01:25
Ogólne Komentarze (2)