iWoman.pl iWoman.pl

przejdź do listy blogów przejdź do serwisu

LogowanieRejestracja

Blisko 80 proc zakupów dokonywanych jest pod wpływem emocji. Takie są fakty. Czy ich znajomość może pomóc w sprzedaży? Oczywiście, że tak. Przecież emocje można kreować, kształtować a nikt tak jak kobieta właśnie - nie potrafi docenić dobrych, pozytywnych emocji - i nagrodzić ich autora lojalnością zakupową.

Kobiety zdecydowanie częściej niż mężczyźni wracają do ulubionego sprzedawcy, przyjaznego sklepu, cenią sobie też miłą atmosferę, doceniają programy lojalnościowe, profesjonalną i fachową obsługę.

W dobie porównywalnych produktów i usług, kiedy o wyborze nie decyduje tylko funkcjonalność i parametry techniczne (dla wielu artykułów takie same) ale przede wszystkim atmosfera zakupowa, to właśnie emocje stają się kluczowym czynnikiem decyzji.

Polskie kobiety mają coraz większe aspiracje, ambicje i chcą być traktowane tak, jak na to zasługują. W żaden inny sposób jak poprzez dobre emocje - sprzedawca nie może im tego okazać. I jesli potrafi to zrobić, to wówczas kobieta jako Klient będzie mu wierna, jak nikomu innemu :)


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2012-03-12 21:50
Ogólne Komentarze (0)
Zapytam Was, pozwólcie - co jednocześnie uczy, mobilizuje i motywuje? Słyszę...tak, tak - brawo - opowieści! W każdej sekundzie życia jesteśmy zalewani ogromną liczbą informacji.
 
Wszyscy zastanawiamy się, jak je wszystkie filtrować, sortować, oddzielać ziarno od plew - tak aby zapamiętać te najważniejsze informacje, praktyczne, realnie przydatne i wartościowe?
 
Badania ponad wszelką wątpliwość dowodzą, że najszybciej, najdokładniej i najmocniej zapamiętujemy komunikaty, informacje, które zostały nam przedstawione w formie przykładu, pasjonującej opowieści, która ma bohatera(ów), swoją dramaturgię i finał, stanowiący konkludujący wniosek, tezę do zapamiętania. Nie suche liczby, dane, zimne informacje ale wszystko to - owszem - lecz zanurzone w sosie fascynującej, ciekawie skomponowanej i barwnie opowiedzianej historii. 
 
Od przeszło 20 lat psycholog Gary Klein prowadzi badania nad tym, jak ludzie, będąc w skrajnych sytuacjach podejmują decyzję. W trakcie swoich analiz Klein przyglądał się strażakom, policjantom, lekarzom, pilotom - zawodowcom działającym w sytuacji stresu i presji.
 
Odkrył on, że ludzie, w sytuacjach nagłej potrzeby wcale nie funkcjonują wg - wydawać by się mogło klasycznego modelu decyzyjnego, w ramach którego zasięga się opinii, konsultuje i dokonuje w pełni świadomych decyzji. Ludzie znacznie częściej niż się powszechnie sądzi, porzucają ten klasyczny model i odwołują się do własnej intuicji, instynktownych przeczuć i odczuć, które pobudzają właśnie metafory, analogie, opowieści.

Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2012-03-07 22:43
Ogólne Komentarze (0)

Od tego, CO jest ważne i cenne dla Twojego partnera, dużo większe znaczenie ma odpowiedź na pytanie: DLACZEGO akurat to - jest dla niego takie ważne i cenne?


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2012-03-01 23:24
Ogólne Komentarze (0)