iWoman.pl iWoman.pl

przejdź do listy blogów przejdź do serwisu

LogowanieRejestracja

Blisko 80 proc zakupów dokonywanych jest pod wpływem emocji. Takie są fakty. Czy ich znajomość może pomóc w sprzedaży? Oczywiście, że tak. Przecież emocje można kreować, kształtować a nikt tak jak kobieta właśnie - nie potrafi docenić dobrych, pozytywnych emocji - i nagrodzić ich autora lojalnością zakupową.

Kobiety zdecydowanie częściej niż mężczyźni wracają do ulubionego sprzedawcy, przyjaznego sklepu, cenią sobie też miłą atmosferę, doceniają programy lojalnościowe, profesjonalną i fachową obsługę.

W dobie porównywalnych produktów i usług, kiedy o wyborze nie decyduje tylko funkcjonalność i parametry techniczne (dla wielu artykułów takie same) ale przede wszystkim atmosfera zakupowa, to właśnie emocje stają się kluczowym czynnikiem decyzji.

Polskie kobiety mają coraz większe aspiracje, ambicje i chcą być traktowane tak, jak na to zasługują. W żaden inny sposób jak poprzez dobre emocje - sprzedawca nie może im tego okazać. I jesli potrafi to zrobić, to wówczas kobieta jako Klient będzie mu wierna, jak nikomu innemu :)


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2012-03-12 21:50
Ogólne Komentarze (0)
Zapytam Was, pozwólcie - co jednocześnie uczy, mobilizuje i motywuje? Słyszę...tak, tak - brawo - opowieści! W każdej sekundzie życia jesteśmy zalewani ogromną liczbą informacji.
 
Wszyscy zastanawiamy się, jak je wszystkie filtrować, sortować, oddzielać ziarno od plew - tak aby zapamiętać te najważniejsze informacje, praktyczne, realnie przydatne i wartościowe?
 
Badania ponad wszelką wątpliwość dowodzą, że najszybciej, najdokładniej i najmocniej zapamiętujemy komunikaty, informacje, które zostały nam przedstawione w formie przykładu, pasjonującej opowieści, która ma bohatera(ów), swoją dramaturgię i finał, stanowiący konkludujący wniosek, tezę do zapamiętania. Nie suche liczby, dane, zimne informacje ale wszystko to - owszem - lecz zanurzone w sosie fascynującej, ciekawie skomponowanej i barwnie opowiedzianej historii. 
 
Od przeszło 20 lat psycholog Gary Klein prowadzi badania nad tym, jak ludzie, będąc w skrajnych sytuacjach podejmują decyzję. W trakcie swoich analiz Klein przyglądał się strażakom, policjantom, lekarzom, pilotom - zawodowcom działającym w sytuacji stresu i presji.
 
Odkrył on, że ludzie, w sytuacjach nagłej potrzeby wcale nie funkcjonują wg - wydawać by się mogło klasycznego modelu decyzyjnego, w ramach którego zasięga się opinii, konsultuje i dokonuje w pełni świadomych decyzji. Ludzie znacznie częściej niż się powszechnie sądzi, porzucają ten klasyczny model i odwołują się do własnej intuicji, instynktownych przeczuć i odczuć, które pobudzają właśnie metafory, analogie, opowieści.

Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2012-03-07 22:43
Ogólne Komentarze (0)

Od tego, CO jest ważne i cenne dla Twojego partnera, dużo większe znaczenie ma odpowiedź na pytanie: DLACZEGO akurat to - jest dla niego takie ważne i cenne?


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2012-03-01 23:24
Ogólne Komentarze (0)

To matki najczęściej naśladują córki – a nie odwrotnie – podejmując decyzje, jakie kupić ubranie albo kosmetyki – twierdzą naukowcy z USA na łamach „Journal of Consumer Behavior”.

W jakim stopniu dzieci wpływają na zachowania konsumpcyjne rodziców? W większym, niż można by sądzić. Nastoletnie dziewczęta mają niemały wpływ na to, jakie produkty osobistego użytku, np. ubrania czy kosmetyki, kupują ich matki.

Co więcej, rodzicielki częściej naśladują w tym zakresie swoje dorastające pociechy, niż vice versa – ogłosili badacze z amerykańskiej Fox School of Business na Temple University.

Odkrycie to przemawia za koncepcją socjalizacji odwrotnej i sugeruje, że wpływ nastolatków na rodziców jest głębszy, niż im przypisywano. Termin socjalizacja odwrotna odnosi się do zjawiska, gdy starsze pokolenie jest wdrażane przez pokolenie młodsze w kulturowe nowości, w zakresie np. stylu życia, mody czy twórczości. Jak podaje Wikipedia, przykładem takiego zjawiska było np. wprowadzenie magnetowidów, kiedy to dzieci musiały uczyć rodziców, jak urządzenie programować czy ustawiać w nim zegar.

W swojej pracy zespół psychpologów sprawdzał, czy nastolatki-dziewczyny mają skłonność do naśladowania matek i ich zachowań konsumpcyjnych, czy może jednak przeważa trend odwrotny. Narzędziem badania był kwestionariusz, wypełniany przez 343 par matka-córka, których średni wiek wynosił odpowiednio 44 i 16 lat. Naukowcy zauważyli, że jeśli matka jest młoda duchem, śledzi trendy w modzie i postrzega własną córkę jako eksperta w dziedzinie mody, to ma zwykle skłonność do naśladowania jej konsumenckich zachowań.

Zjawisko naśladowania córek przez matki jest zamierzonym procesem podejmowania decyzji związany z tym, kogo i w jaki sposób chcą kopiować. Jego istnienie doprowadziło do ukucia nowego terminu, „consumer doppelganger effect”, który w wolnym tłumaczeniu oznacza „efekt konsumenckiego sobowtóra”.

Nie jest to wyłącznie uświadomiony akt naśladownictwa – badani celowo wybierają osobę, którą chcą naśladować, i mają skłonność do naśladowania większości jej zachowań konsumenckich.


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2012-02-24 19:09
Ogólne Komentarze (1)

Mężczyzna broni swojego placu. Od tysiącleci już, zadaniem faceta jest obrona własności. Obszar w mózgu (zwany w żargonie psychologicznym „defend-your-turf area” - „obroń swój trawniczek”), który jest odpowiedzialny za obronę terytorium, jest u mężczyzn zdecydowanie większy niż u kobiet.

Owszem, i one są przywiązane do swojej własności, ma dla nich wartość, jest cenna ale to mężczyźni są skłonni do agresywnych zachowań, kiedy ich teren jest zagrożony. Często irracjonalnych. Bywa tak, że wbrew logice i zdrowemu rozsądkowi mężczyzna zamienia chronioną przez siebie własność, wartość, tezę, przekonanie w prawdziwą twierdzę, której broni do upadłego.

Abstrahując od tego, czy to czego facet broni jest prawdziwe, dobre, czy też nie - będzie o to walczył, bronił tego do upadłego. Mądra kobieta, negocjując z nim powinną tak działać by o tym pamiętać.

Dla końcowego powodzenia warto o tym, że mężczyźni tak zapiekle, zaciekle i często emocjonalnie bronią własnego trwaniwczka wiedzieć i wykorzystywać tę ich skłonność zachowawczą  w kluczowych, ważnych dla negocjacyjnej efektywności momentach.


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2012-02-20 12:04
Ogólne Komentarze (0)
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |